BHÉV Albizottság
budapesti helyiérdekű vasút
budapesti helyiérdekű vasút
elnök
2013-ban végzett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki Karán közlekedésmérnökként vasúti folyamatok szakirányon. 2021-től az ELTE Gazdaságtudományi Karán MBA képzésen vesz részt. 2011-ben kezdett dolgozni a BKV Zrt., majd jogutódlással 2012-től a BKK Zrt. forgalomszervezési területein, fő feladata a vágányzárakkal járó forgalomszervezési feladatok meghatározása és koordinálása volt. 2016-tól a BKV Zrt, majd jogutódlással a BHÉV Zrt, későbbiekben a MÁV-HÉV Zrt. forgalomszervezési területén folytatta munkáját a Technológiai és Menetrendi Csoport vezetőjeként, 2019-től pedig Szentendre Forgalmi Csomópont vezetője, ahol a H5-ös HÉV napi üzemviteli és munkáltatói feladatait fogja össze. Főállású tevékenységei mellett szakmai tapasztalatot szerzett a vasúti közlekedésben vonali tolatásvezetőként, mozdonyvezetőként és HÉV vasúti járművezetőként, a közúti közlekedésben pedig autóbuszvezetőként is. 2020-ban elméleti és gyakorlati vasútszakmai oktatói képesítést szerzett.
tag
1984-ben végzett a győri Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskola vasútüzem mérnöki szakán, majd itt 1988-ban szakmérnöki képesítést is szerzett. A vasút szakmai ismerteket 1992 -ben a szolnoki Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskola marketing kommunikációs szaküzemgazdász, majd a Debreceni Egyetem Állam- és Jogtudományi Karán 2011-ben jogász diplomával egészítette ki.
A BKV Zrt-nél és annak jogelődjénél 1984-től diszpécserszolgálat vezetőtől 2016-ig – három év megszakítással – az üzemigazgatóig több, a vasútüzem területére kiterjedő vezető beosztásban látta el a feladatát. A tevékenysége ebben az időszakban minden esetben kiterjedt a HÉV ágazat üzemeltetését érintő kérdésekere.
Több meghatározó változás előkészítésében irányító szerepet töltött be, így például a HÉV-nél a vonatvezető nélküli közlekedés bevezetése, a női motorvonat-vezetők alkalmazási feltételeinek a megteremtése említhető.
A HÉV ágazat BKV Zrt-ből való kiválásának és a MÁV szervezetébe beolvadó BHÉV Zrt létrehozásának projektvezetője volt.
2017-ben a MÁV- HÉV Zrt üzemeltetési vezérigazgató-helyettesekén fejezte be közvetlen kapcsolatát a HÉV üzemeltetéssel, majd a BKV Zrt-nél végzett szakértői tevekénységet, jelenleg pedig a Társaság Minőségirányítási Főosztályát vezeti.
Oktatási tevékenység keretében 1990-1993-ig a Mechwart András Vasútközlekedési Szakközépiskola és Gimnázium tanáraként dolgozott, ahol ebben az időszakban elkészítette és megindította városi tömegközlekedési szakon a technikus képzést. A Széchenyi István Egyetemen oktatási tevékenységeben konzulensi és opponensi óraadói tevékenységgel segíti a hallgatók gyakorlati ismereteinek megszerzését.
Műszaki ellenőr
MAÚT Magyar Út- és Vasútügyi Társaság delegáltja
Diplomáit Győrben a Széchenyi István Egyetemen 2009-ben Építőmérnök, 2016-ban Okleveles Infrastruktúra Építőmérnök, valamint 2019-ben a Szakmérnöki képesítését gazdálkodási szakon szerezte.
2009-2019-ig a MÁV-HÉV ZRt.-nél valamint jogelőd szervezeteinél infrastruktúra Üzemeltetői feladatokat látott el. 2019-től napjainkig a NIF ZRt,-nél Műszaki ellenőr munkakörben dolgozik.
2016-ban részt vett a HÉV Vágánygeometria mérethatárainak kidolgozásában és bevezetésében, valamint 2018-ban a HÉV szerkesztőbizottság tagjaként közreműködött a D.3-as számú utasítás elkészítésében. Szakmai képzéseken oktatási intézmény megbízottjaként pályamunkás Szakembereknek tartott előadásokat.
Egyetemi docens, dékánhelyettes, tanszékvezető (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME), Vasúti Járművek és Járműrendszeranalízis Tanszék)
1994-ben végzett a BME Közlekedésmérnöki Karán, okleveles mérnökként. 1997-ben a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen közgazdasági szakokleveles mérnök diplomát szerzett, ezzel párhuzamosan ugyancsak 1997-ben Europäisches Diplom végzettséget szerzett a Technische Universität, Dresden-en. 2005 novemberben ’summa cum laude’ védte meg PhD értekezését. Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszékén egyetemi tanársegéd 1994-től, 2002-től egyetemi adjunktus és 2011-től egyetemi docens. 2012-től a Kar dékánhelyettese (gazdasági terület), 2019-2021 között pedig dékánja. 2021-től a Vasúti Járművek és Járműrendszeranalízis Tanszék vezetője. A Magyar Tudományos Akadémia Közlekedés és Járműtudományi Bizottságának köztestületi tagja 2006-tól.
távközlési, erősáramú és biztosítóberendezési igazgató
MÁV Zrt. – Pályaműködtetési vezérigazgató-helyettesi szervezet delegáltja
Diplomáit a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi egyetemen 2014-ben okleveles közlekedésgazdasági szakmérnökként, valamint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi egyetemen 2005-ben okleveles villamosmérnökként szerezte, előtte Miskolcon a Bláthy Ottó villamosipari szakközépiskolában érettségizett és szerzett villamos szakipari ismereteket.
Két évig a Budapesti Elektromos műveknél a villamosenergiaipari piacnyitáshoz és az áramszolgáltatáshoz kapcsolódó műszaki, gazdasági, jogi szabályozási kérdésekkel foglalkozott. Több mint tíz éve a MÁV Zrt.-nél elsősorban az erősáramú szakterület, illetve nyolc éve e mellett a távközlési és biztosítóberendezési rendszerek területi és országos üzemeltetési, stratégiai és fejlesztési feladataival foglalkozik, mindemellett elkötelezett a szakmai utánpótlásnevelés mellett és gyakran részt is vesz benne.
jármű üzemeltetési igazgató
A MÁV-HÉV Zrt. delegáltja
A Mechwart András vasútközlekedési szakközépiskola közlekedésgépészeti technikusi szak elvégzését követően Győrben a Széchenyi István Egyetemen végzett közlekedésmérnökként 2003-ban. A diploma megszerzését követően a MÁV-HÉV Zrt. jogelőd szervezeteinél a HÉV ágazatban dolgozott forgalmi, majd infrastruktúra üzemeltetési területeken. A szakmai feladatai között a napi üzemeltetési és fejlesztési feladatok között kiemelkedett a H5 szentendrei vonalra telepítendő elektronikus biztosítóberendezés üzembehelyezésében való közreműködés, a kapcsolódó menetrendi felülvezérlő rendszerbe illesztésével együtt, valamint műszaki osztályvezetőként a budai fonódó villamoshálózat HÉV ágazatot érintő üzemeltetői képviselete. A HÉV ágazat BKV-Zrt-ből történő kiválásának előkészítésében közreműködő munkacsoport tagjaként segítette a folyamatok kialakítását a kiválás zökkenőmentes megvalósulása érdekében. Jelenleg a MÁV-HÉV Zrt. Jármű Üzemeltetési Igazgatóságának vezetője, ahol a vasúttársaság járműeinek tervezett javítását, karbantartását, illetve átfogó üzemeltetését biztosítják, kitekintéssel az új HÉV szerelvények várható üzemeltetési kérdéseire is.
egyetemi docens
A Vasúti Műszaki Vizsgálóközpont delegáltja
Okleveles villamosmérnöki diplomáját 1993-ban, okleveles információmenedzsment szakirányú menedzser-gazdasági mérnök diplomáját 1997-ben, PhD fokozatát 2009-ben szerezte meg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen (BME).
1993 óta a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar oktatója, jelenleg egyetemi docens beosztásban. Oktatási és kutatási területe a vasúti biztosítóberendezések, illetve tágabb értelemben közlekedési rendszerek kockázatmenedzsmentje, valamint a biztonsági fejlesztés kérdésköre, a fejlesztés biztonságmenedzsmentje, a funkcionális biztonsági célok elérése eszközrendszerének alkalmazása és bizonyítása.
2006 óta a Certuniv Vasúti Tanúsító Kft. ügyvezetője és vezető biztosítóberendezési szakértője is, számos biztosítóberendezési megfelelésértékelési / tanúsítási projekt vezetője.
Tevékenysége kiterjed az országos vasutak (OVSZ I.) biztosítóberendezési alrendszeréhez, a közúti vasutak (OVSZ II.) biztosítóberendezési alrendszeréhez, a járműveken megvalósított járműfedélzeti biztonsági rendszerekhez, járműfedélzeti vonatbefolyásoló rendszerekhez, valamint a vasúti interoperabilitás CCS alrendszeréhez tartozó szakértői feladatok megoldására.
tag