Tram-Train Albizottság
vasút-villamos
vasút-villamos
egyetemi docens
A Vasúti Műszaki Vizsgálóközpont delegáltja
Okleveles villamosmérnöki diplomáját 1993-ban, okleveles információmenedzsment szakirányú menedzser-gazdasági mérnök diplomáját 1997-ben, PhD fokozatát 2009-ben szerezte meg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen (BME).
1993 óta a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar oktatója, jelenleg egyetemi docens beosztásban. Oktatási és kutatási területe a vasúti biztosítóberendezések, illetve tágabb értelemben közlekedési rendszerek kockázatmenedzsmentje, valamint a biztonsági fejlesztés kérdésköre, a fejlesztés biztonságmenedzsmentje, a funkcionális biztonsági célok elérése eszközrendszerének alkalmazása és bizonyítása.
2006 óta a Certuniv Vasúti Tanúsító Kft. ügyvezetője és vezető biztosítóberendezési szakértője is, számos biztosítóberendezési megfelelésértékelési / tanúsítási projekt vezetője.
Tevékenysége kiterjed az országos vasutak (OVSZ I.) biztosítóberendezési alrendszeréhez, a közúti vasutak (OVSZ II.) biztosítóberendezési alrendszeréhez, a járműveken megvalósított járműfedélzeti biztonsági rendszerekhez, járműfedélzeti vonatbefolyásoló rendszerekhez, valamint a vasúti interoperabilitás CCS alrendszeréhez tartozó szakértői feladatok megoldására.
közlekedési építmény szakértő,
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem delegáltja
A Budapesti Műszaki Egyetemen okl. közlekedésépítőmérnöki, a Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetemen okl. projektmenedzsmentszakértői végzettséget szerzett.
40 éves vasút- és mélyépítés kivitelezési, tervezési és bonyolítási szakmai tapasztalattal rendelkezik. Részt vett az Európai Unió vasúti rendszerének infrastruktúra alrendszerére vonatkozó átjárhatósági műszaki előírások hazai szabályozásának előkészítésében.
tanúsított logisztikai szakértő, egyetemi docens
Széchenyi István Egyetem delegáltja
A Mechwart András Ipari Szakközépiskolában vasúti biztosítóberendezési és távközlési műszerész szakmát, majd a Budapesti Műszaki Egyetemen közlekedésmérnöki és mérnöktanári oklevelet szerzett. A Drezdai Műszaki Egyetemen közlekedésfejlesztési szakmérnöki diplomát kapott 1997-ben. 2001-ben szerzett PhD fokozatot a közlekedéstudomány területén a Budapesti Műszaki Egyetemen.
1993-óta a győri Széchenyi István Egyetem, illetve jogelődjei tanára. 2017-2020 között a Rail Cargo Hungária döntés-előkészítő szakértője volt. Számos hazai és nemzetközi vasúti innovációs K+F projektben működött, illetve működik közre szakértőként.
MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.
műszaki projektmenedzser
A Dnyepropetrovszki Állami Vasútmérnöki Egyetemem (Ukrajna) 1997-ben megszerzett gépészmérnöki oklevelet 2001-ben honosította a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, okl. gépészmérnök szakképesítéssel. 2009-ben közgazdász szakmérnök szakképesítéssel végzett a Budapesti Gazdasági Főiskolán.
24 éve dolgozik vasúti vontató járművek beszerzési, üzemeltetési és karbantartási szakterületen, részt vett több új beszerzésű vasúti személyszállító vontatójármű beszerzésének előkészítésében, a közbeszerzési pályázat lebonyolításban és kivitelezés műszaki megvalósításában. Jelenleg a MÁV-START Zrt. munkavállalójaként végzi tevékenységét.
Főmérnök
Diplomáit a Budapesti Műszaki Egyetemen 1985-ben okleveles építőmérnökként, majd 1993-ban a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen szakokleveles általános menedzserként szerezte. Az ECONOVUM AKADÉMIA akkreditált felnőttképzési intézményében 2006-ban mesterközgazdász végzettséget, majd ugyanezen intézményben 2010-ben Ph.D. fokozatot szerzett.
A BKV Zrt.-nél 1985 és 2007 között városi vasúti infrastruktúra szakterületen dolgozott, ez időszak alatt városi vasúti szakmai előadásokat tartott eseti felkérésre a Budapesti Műszaki Egyetemen. A BKV Zrt.-nél eltöltött időszak után az MHV-COSINUS Mérnöki Kft.-nél helyezkedett el, nagyprojektek, kiemelt projektek (pl. Hódmezővásárhely – Szeged tram -train projekt) mérnök projektvezetői feladatokkal foglalkozott, illetve foglalkozik.
távközlési, erősáramú és biztosítóberendezési igazgató
MÁV Zrt. – Pályaműködtetési vezérigazgató-helyettesi szervezet delegáltja
Diplomáit a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi egyetemen 2014-ben okleveles közlekedésgazdasági szakmérnökként, valamint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi egyetemen 2005-ben okleveles villamosmérnökként szerezte, előtte Miskolcon a Bláthy Ottó villamosipari szakközépiskolában érettségizett és szerzett villamos szakipari ismereteket.
Két évig a Budapesti Elektromos műveknél a villamosenergiaipari piacnyitáshoz és az áramszolgáltatáshoz kapcsolódó műszaki, gazdasági, jogi szabályozási kérdésekkel foglalkozott. Több mint tíz éve a MÁV Zrt.-nél elsősorban az erősáramú szakterület, illetve nyolc éve e mellett a távközlési és biztosítóberendezési rendszerek területi és országos üzemeltetési, stratégiai és fejlesztési feladataival foglalkozik, mindemellett elkötelezett a szakmai utánpótlásnevelés mellett és gyakran részt is vesz benne.
MÁV Zrt. (HUNGRAIL) delegáltja
Pályavasúti területi igazgató Szeged
A szegedi Déri Miksa Gépészeti- és Erősáramú Szakközépiskola, Villamosgép- és Készülékgyártó ágazatán végezte szakközépiskolai tanulmányait. Diplomáit a Széchenyi István Főiskola Közlekedési és Gépészmérnöki Fakultás Műszaki menedzser Szak, vasúti vállalkozó szakirányán 1999-ben, majd a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedési és Járműmérnöki Karán, közlekedési gazdasági szakmérnökként szerezte.
1980-tól két évig a DÉMÁSZ nagykőrösi Üzemigazgatóságánál, villamoshálózat tervezőként dolgozott.
1982-től, a MÁV Zrt.-nél végzi a munkáját, ahol elsősorban a területi üzemeltetési feladatokban szerzett tapasztalatot. Tizennégy éven keresztül a forgalmi szakterületen rendelkező forgalmi szolgálattevőként dolgozott nagy állomásokon, ezután különböző vezetői beosztásokban végezte a munkáját.
2016. óta a szegedi Pályavasúti Területi Igazgatóság vezetője. Fő feladata a működési területén a Társaság által nyújtott pályavasúti szolgáltatások hatékony és színvonalas teljesítése, az üzemeltetési feladatokhoz kapcsolódó szakmai, műszaki és gazdálkodási tevékenységek összehangolása, irányítása a MÁV Zrt. üzleti érdekeinek érvényesítése.
közösségi közlekedési és vasútbiztonsági vezető
Szegedi Közlekedési Kft. delegáltja
Végzettségeit az Eötvös Loránd Tudományegyetemen fizikus – fizika-tanár és fizika PhD, valamint a Széchenyi István Egyetemen járműmérnökként (BSc) szerezte.
2004-06 között fizikus poszt-doktori állásokban kutatóként dolgozott külföldön. 2006-ban csatlakozott a Szegedi Közlekedési Kft-hez, 2007-15 között a Szeged Pólus Kft-nél projektmenedzseri, majd projektigazgatói pozícióban a Szeged Elektromos Közlekedés Fejlesztése nagyprojekt lebonyolításában tevékenykedett villamos és trolibusz építési beruházásokban, valamint közreműködött a villamos- és trolibusz járműbeszerzési tenderek lebonyolításában. 2015-ben a Szeged-Hódmezővásárhely vasút-villamos projekt engedélyes tervezésének lebonyolításában projektmenedzserként vett részt.
2016-tól a Szegedi Közlekedési Kft-nél vezető beosztású, a közösségi közlekedési területet működését és fejlesztését felügyeli. 2017-től kapcsolt munkakörként a társaság vasútbiztonsági vezetője.
műszaki és üzemeltetési igazgató
a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. delegáltja
A Győri Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskola Közlekedésgépészeti Intézetében 1983. évben okleveles autógépész üzemmérnöki diplomát, majd 2000. évben a Debreceni Egyetemen Gazdasági-szervező szakmérnöki diplomát szerzett.
május 01-e óta folyamatos a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. alkalmazottja. A társaságnál végig műszaki üzemeltetési területen dolgozott, volt villamos-trolibusz üzemeltetési főművezető, trolibusz üzemvezető, műszaki igazgató, 2020. november 01-től pedig műszaki és üzemeltetési igazgató.
Fő feladata Debrecen város villamos- és trolibusz közlekedése műszaki feltételeinek biztosítása, a járművek és az infrastruktúra elemek – villamospálya, vontatási energiaellátó rendszer, javítóbázis, gépek, berendezések, utastájékoztató- és forgalomirányító rendszer, URH hálózat, informatikai hálózat, épületek-építmények – karbantartásának és javításainak irányítása, a folyamatos működőképességük biztosítása.
Megbízások alapján projektfeladatokat lát el. Ezek közül a legjelentősebb: A debreceni trolibusz járműrekonstrukció megvalósítása, valamint Debrecen város villamoshálózatának fejlesztése (2-es vonal), Projekt Megvalósítási Egységében való részvétel, a DKV Zrt. projekt teamjének az irányítása.
pálya és mérnöki létesítmények főigazgató
MÁV Zrt. – Pályaműködtetési vezérigazgató-helyettesi szervezet delegáltja
A Kvassay Jenő Műszaki Szakközépiskolában szerezett pályafenntartási és fenntartási technikum elvégzését követően 2008. évben szerezte meg az Építőmérnök diplomát a győri Széchényi István Egyetemen. 1997 óta megszakítás nélkül a MÁV Zrt. munkavállalója. A MÁV Zrt.-nél eltöltött közzel 25 évben a pályalétesítményi szakterület hálózati üzemeltetési, illetve az ezzel összefüggő fejlesztési és stratégiai feladataival foglalkozik.
villamos infrastruktúra főmérnök
BKV Zrt. Vasúti Üzemeltetési Igazgatóság delegáltja
Végzettségét a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen szerezte mint villamosmérnök 2003-ban.
2002-től a BKV Zrt. HÉV majd villamos áramellátás területén dolgozott számos vezető pozíciót betöltve. 2020-tól a BKV Zrt. Villamos Infrastruktúra Főmérnökség vezetője.
Elsősorban üzemeltetési, illetve üzemeltetéshez közvetlenül köthető további fejlesztési és ellenőrzési tevékenységek feladatait látja el.